tisdag 27 maj 2008

Dag 18

Plats: I någons trädgård, Vik
Distans: 83,5km
Paddlad tid: 14:10

Igår när jag höll på att somna till ljudet av vinden och regnet så hörde jag någon prata utanför tältet. Det var fiskaren Inges bror som undrade hur jag hade det. Ifall jag ville kunde jag låna ett pentry i hamnen att sova i. Jag tackade nej eftersom jag hade det bra i tältet, men han lät det stå öppet om jag skulle ångra mig. Och det gjorde jag när jag insåg att ett torrt och nedpackat tält skulle snabba upp tiden till att komma ut på havet.

Så jag flyttade in i pentryt. Så vänligt av honom! Paddlare, fastnar ni i Abbekås så har ni tur!
Första inne-natten på resan, och jag hade svårt att somna.

Jag kom ut på vattnet väldigt tidigt och gick nära strandkanten för att undvika motvinden och det funkade bra. Över Nybrostrand däremot fick jag jobba lite.

Men så när jag kom till Löderups strandbad så försvann motvinden och resten av kvällen blev helt vindstilla. Och då måste man ju passa på. Så mycket så det hann bli mörkt innan jag hittade ett ställe att dra upp kajaken på, och då var det rätt upp på en trädgård. Det får vara så, för sent att hitta något annat.

En annan sak, jag fick idag reda på att Näsets Paddelklubb som jag är medlem i har en lyckönskning till mig på websidan. Tack så mycket!










Simrishamn