torsdag 29 maj 2008

Dag 19

Plats: Åhus
Distans: 33km
Paddlad tid: 5:20

Att bara släppa ut en sån som mig på vattnet...

Jag hade precis kommit igång och börja paddla när jag hör en motorbåt närma sig med musik i högtalare. Kunde det vara pirater som är ute efter mitt frystorkade? :-) Men det var säkerhetsbåten för Ravlunda skjutfält som meddelade att det strax skulle bli övning, och att man då skulle tömma alla sina magasin mot mitt håll. Bara att paddla tillbaka och vänta till kl.16.
Men det innebär alltså att jag inte var vid Vik inatt utan en mil längre, strax innan Kivik istället. Tyckte väl att jag inte fick ihop kartan med verkligheten och skyllde på feltryck. Sörjer min GPS.
Fint paddelväder var det hela dagen fram till 16 också, men sen började det bli hårdare vindar.

Imorgon ska jag upp tidigt, Rinkaby skjutfält stänger på morgonen och jag måste förbi innan.