tisdag 13 maj 2008

Dag 3

Plats: Keö, utanför Kungshamn.
Distans 42km
Paddlad tid 7,15h

När jag vaknade blåste det rätt mycket i tältet så jag trodde det skulle bli en vilodag, men efter en stund minskade det något, och så fort jag kommit ut på vattnet var det inte så farligt. Tvärtom har jag haft medvind större delen av dagen.

Då såg jag också att jag inte hade tältat på Valön utan på Porsholmen som ligger strax ovan.

Jag kom sen in i kanalen vid Hamburgsund och stannade för att fylla på vatten, och passade då också på att gå in i mataffären bredvid hamnen. Kom ut med cola, ägg, bröd, mjukost, kakor och jordnötter. Gick med ett leende tills jag kom till kajaken. Hur skulle jag få plats med det, den är ju fylld med frystorkat... Till sist lyckades jag, men det var trångt.

Tog sen kanalen vid Hunnebostrand och har nu slagit läger på Keö strax öster om Kungshamn.

(Gäller 12/5, ingen täckning)
På spaning


Tältplatsen