måndag 19 maj 2008

Dag 7

Plats: Ringhals
Distans: 48km
Tid: 8:40

Eftersom kroppen bråkade igår trodde jag att det skulle bli ännu värre gnäll idag, men nu var det inga problem.

Jag kom ut vid åttatiden på helt spegelblankt vatten, och ner till Åsa gick det fort. Och det var några timmar tills jag skulle träffa Frida så vi bestämde att vi skulle ses på Bua, ca 10km bort.
Då kom vinden, och med den vågorna. Så pass mycket att den tog musten ur mig och tvingade mig iland på naturvårdsområdet vid Ringhals.

Alla batterier i telefonerna var så klart slut, så det tog ett tag innan jag kom fram till Frida som undrade vart jag varit.

Vi gick tillbaks till kajaken och hämtade övernattningsprylar och tog oss sedan till Bua och åt thaimat vid hamnen, och slog sedan upp tältet vid Krogstads udde.

Bästa natten i tältet. :-)