måndag 19 maj 2008

Dag 8

Vilodag. Det var inte dumt det!

Vi har haft en toppendag och bara tagit det lugnt och grillat. Tagit det ännu mer lugnt och grillat lite till. Helt underbart gott och skönt att slippa det frystorkade en dag.

I och för sig gillar jag verkligen det frystorkade jag har med mig. Har köpt ett helt gäng med dygnsransoner av samma typ som försvaret har nuförtiden. Helt klart bättre än de gamla guldburkarna och de vita påsarna.

Imorgon måste jag paddla vidare. På kvällen kommer min vän Magnus att möta upp i Falkenberg. Det är förresten Magnus som tagit bilden på toppen av bloggen, när vi paddlade till Bornholm förra sommaren.

Lite reflektioner från första veckan:

Jag tycker att jag har hållt min tidsplan ganska bra hittills, och det har känts bra i kroppen. Det bådar gott. Snart vågar jag nog öka på distansen.

Norra delen av västkusten är helt fantastiskt vacker. Vilket vattenliv, och vilka snäckor och musslor som låg i drivor på stränderna. Och sjöstjärnor, och krabbor. Jag vill definitivt komma tillbaka.

Hittills har det varit helt underbart att vara på väg. Jag har verkligen haft tur med vädret. Frida frågade mig vad jag tänkt på under veckan som jag varit själv, och hittills har jag nog inte tänkt på något särskilt. Nästa paddeltag kanske. En bra kurs. En fin klippa. Jag antar att det kommer att förändras när det gått lite längre tid.
Kajakplatsen