tisdag 3 juni 2008

Dag 20

Plats: Hörvik
Distans: 39km
Paddlad tid: 8:10h

Idag gick jag upp tidigt för att hinna förbi Rinkaby innan skjutningarna började, men när jag kontrollringde visade det sig att övningen ändå var inställd.

En motvindsdag. Gick via Landön till Sillnäs udde och sen runt till Hörvik.

När jag närmar mig Hörvik börjar det bli bråttom till muggen och jag bestämmer mig för att ta en genväg mellan några stenar, men fångas av en våg och går på grund hårt. Det är kört var min tanke när jag kände botten bukta under mig.
'KAFFE?' Ropar någon. Kaffe, jag sjunker ju, tänkte jag.
'Visst!' ropade jag tillbaks.
'Ser du vem det är?'
'...Magnus?!'
'Jajemän!'

Magnus, som paddlade med några dagar på västkusten, jobbar på fiskeriverket, och av en slump var han i Hörvik på kontroll!

'Gick du precis på grund?'
'Ja,illa tror jag'

Men när kajaken är uppe på land och vänd så visar det sig att inget är trasigt. Jag hittade också en mugg, och jag fick kaffe.