tisdag 3 juni 2008

Dag 22

Plats: Karlskrona
Distans: 0
Paddlad tid: 0

En vila- och fixardag. Var på stan med Frida och köpte lite saker. Mitt gaskök har varit med i 15 år och under denna resan har den mer och mer börjat strejka. Den hettar upp dåligt, förutom piezotändningen som den hettade upp så bra så den smälte. Brännaren sprack också och det är glapp i gasreglaget. Inte en dag för tidigt att köpa nytt alltså.

Eftersom jag från början hade planerat använda gps:en som huvudsakliga navigationsinstrument så saknade jag kartfordral så det köpte jag också.

Sen skulle jag skicka gps:en på service men gjorde först ett sista test att den inte funkar - och då går den igång!! Helt otroligt. Jag litar ju inte alls på den nu eftersom den inte är tät, men det är skönt att ha den om man skulle komma bort.

Mer saker skulle också fixas men jag blev magsjuk så jag orkade inte göra så mycket mer. Kanske berodde på att magen vant sig vid det frystorkade och inte gillade vanlig mat.