fredag 6 juni 2008

Dag 28

Plats: Källskär, utanför Kvädö.
Distans: 74km
Paddlad tid: 11:30h

Dagen började med att knotten anföll så pass mycket att jag rev lägret och packade ihop utan att äta frukost.
När jag sitter på huk och packar kajaken gör jag den första av dagens två volter. Helt plötsligt ligger jag raklång på marken med benen ut i vattnet och undrar vad som hänt, och kan inte sluta skratta åt mig själv.

Sen paddlar jag ut till en knottfri ö och äter frukost, och börjar sen med dagens paddling. Vid 11-tiden börjar vattnet ta slut och jag stannar vid Östra Eknö och får vatten av en fiskare. Därefter kändes det som att det var lika bra att ta lunch, och eftersom det var så varmt åt jag inte maten i kajaken utan gick iland. Passade också på att bada, och när jag kommit upp på land ringde jag Frida. Och här gör jag dagens andra volt. Plötsligt ligger jag raklång i luften, och när jag träffar klippan studsar telefonen ur handen och ned i vattnet. Det tog några sekunder innan jag lyckades fiska upp den från bottnen men ändå funkade den när den torkat!

Telefonen hade torkat klart vid halv tre så då kom jag ut på vattnet, och då hade också vinden vänt och jag hade medvind! Och då gäller det ju att passa på. Det har varit en toppendag.

Imorgon blir det inte en full paddeldag för då kommer min lilla tjockis och hälsar på, ska bli helt underbart!