måndag 9 juni 2008

Dag 31

Plats: Nynäshamn
Distans: 65km
Paddlad tid: 11:40h

Idag fick jag besök av en huggorm, jag var kanske 1km från närmsta ö när den kommer simmande mot mig. Jag stannade och tog några foton men paddlade bakåt ett par drag när den försökte komma upp på däck. Trodde jag skulle hinna ta några fler foton men den ville fortfarande komma upp på kajaken så då paddlade jag därifrån.

Annars har det inte hänt så mycket men som vanligt har jag sett mycket vackert. Det har varit en toppendag som alltid. 31 dagar har gått och det är fortfarande lika häftig känsla att vara ute på långtur. Jag är så glad för jag visste inte vad jag hade att vänta när jag startade resan, men gick in med förväntningen att tre av fyra dagar säkert skulle vara tråkiga. Men jag tror inte en enda dag har varit tråkig hittills.