fredag 13 juni 2008

Dag 34

Plats: Gräddö
Distans: 68km
Paddlad tid: 11h

Dagens roligaste händelse var när jag skulle passera genom Västra och Östra Lagnö. Det ligger två mindre öar precis framför vilket ger tre ingångar, och jag tog den längst till vänster. En bit in möttes jag av vass. Men det ska ju gå enligt kartan, tänkte jag, och började trycka mig igenom. I en kvart kämpade jag. Till sist kom jag ut på andra sidan och bredvid stod en man i sin trädgård och hade det mest förvånade ansiktsuttryck jag sett.
-Det var ett annorlunda håll. Det finns en riktig kanal på andra sidan (50m), den använder de stora båtarna.
Jag paddlade vidare, med vass som fastnat släpandes efter kajaken, men bara för att se att en väg blockerade genomfarten. Bara att paddla tillbaks. Men denna gången använde jag kanalen som de stora båtarna använder. Tredje ingången var rätt.
Mobil bastu