lördag 14 juni 2008

Dag 35

Plats:Bergboö, toppen av Väddö kanal.
Distans: 43km
Paddlad tid: 7:40h

På morgonen tvättade jag kläder och sovsäck i gästhamnen. Medan jag väntade på att det skulle bli klart träffade jag Jimmy på Kajak & Uteliv, som ligger precis där jag slagit upp tältet. Jag fick komma in och kolla på alla kajakprylar i butiken, blev bjuden på riktigt kaffe och kunde ladda alla batterier, jättesnällt!

När tvätten var klar och jag skulle packa kajaken så kom ett gäng som skulle ut och paddla i helgen. Där träffade jag Björn som är fotograf, och som bland annat fotograferat för tidningarna Outside och Paddling. Han tog några foton och skulle kanske lägga ut dem. Kul! Återkommer i så fall med länk.

Dagen var lugn för jag ville vila ryggmuskeln som har bråkat den senaste veckan. Jimmy gav mig tipset att använda min reservpaddel för att variera belastningen och jag testade det senare på dagen. Dessvärre är den helt fel för mig, men med en annan reservpaddel känns det som tipset hade löst problemen. Synd.

Iallafall tog jag det lugnt, och kom inte iväg från Gräddö förrän vid 12, och då hade jag ett åskväder framför mig. Efter en halvtimme hade jag hunnit ifatt det, och jag gick då in till land och satte upp vindskydd. Efter någon timme gav jag mig av igen. Har nu slagit upp tältet på en liten klippa vid vattnet i Bergboö.