tisdag 17 juni 2008

Dag 38

Plats: Ljusne
Distans: ca. 50km (batterier tog slut i gpsen)
Paddlad tid: 8:45h

Idag har jag förföljts av mörka moln, och precis när jag gick in i hamn hann de ifatt och det började regna.

Jag hade kunnat paddla längre men valde att gå in i Ljusne för att bunkra. Vattnet var helt slut och maten börjar också ta slut.

Senast jag bunkrade upp mat var i Nynäshamn och det blev en del felköp, så jag har bara haft äcklig mat som tagit slut fort. Denna gången tänkte jag testa att köpa god mat som räcker länge. :-) Visst låter det som en plan...

Dessvärre var allt stängt när jag kom så jag får handla när allt öppnar imorgon vid 9.

Mitt liggunderlag har fått pyspunka. Inte mycket, det blir obekvämt efter 6-7h. Men jag tror att jag låter bli att laga det på denna resan, nu funkar det som en väckarklocka.
Gårdagens dåliga tältplats i dagsljus
Glad kille
Ljusne from the sea
Ljusne by night