torsdag 19 juni 2008

Dag 39

Plats: Nordöstra sidan av Hornslandet
Distans: 65km
Paddlad tid: 11:30h

Mataffären öppnade kl.9 och jag var tillbaka vid kajaken vid 10. Efter mycket omstuvning så kom jag ut på vattnet först efter 12. Men det var det värt, jag har nu sorterat ut allt som jag inte kommer använda. Kajaken var full av saker ur dygnsransonerna som jag inte använt. Drickchoklad, chokladkakor, kex, honungskarameller... Jättegott de första två veckorna, men nu...

Dom här dygnsransonerna har jag köpt på Utsidan och Blocket, utbudet har inte varit så stort så jag har tagit vad som funnits. Jag kan lova att efter denna resan kommer det dröja innan jag trycker i mig en portion 'Stenbitsgryta med dillmarinerade räkor' igen. Tror jag hade minst 15 sådana. :-)

När jag kom i land nu (00:15) så sprang två grävlingar förbi på 6-7 meters avstånd. Kanske drack de ur den porlande bäcken i närheten.




Ljusne






Schysst storlek på en boj.