tisdag 6 maj 2008

Sista veckan hemma

Okej, det börjar närma sig!

Tanken på att paddla Havspaddlarnas Blå Band (HBB) började gro för lite mindre än ett år sedan, och i september -07 bestämde jag mig för att satsa på att genomföra det.

Sedan dess har det blivit en hel del paddling. Dessvärre mest på paddelmaskin. Jag vet inte, jag kanske inte är helt redo att ge mig på detta, men vad tusan, om jag bara ger mig av så löser det sig. Och jag kommer ju vara mycket bättre på paddling när jag kommer tillbaka.

Just nu är jag verkligen jättenyfiken hur detta kommer att gå, och hur jag kommer att klara det när det börjar bli jobbigt och tungt.

En kollega sa en gång när vi jobbade i en projekt som verkade omöjligt: - Enda sättet man kan äta en elefant på är genom att dela den i små bitar.
Så är det! I sommar är den svenska kusten min elefant som jag ska äta upp, bit för bit.

60 dagar har jag på mig, för jag vill vara hemma senast i början av juli. I augusti är det nämligen dags för nästa stora äventyr, jag ska bli pappa.