torsdag 15 maj 2008

Dag 6

Plats: Stora Amundö, Askimsviken.
Distans: 43km
Paddlad tid: 7:45h

Jag var väldigt sent iväg idag igen. Kroppen ville verkligen inte vakna. Jag passade på att tvätta kläderna i gästhamnen, och under tiden som jag väntade på att det skulle bli klart packade jag om kajaken och pratade med några från Marstrands segelsällskap. Jag lånade deras flytbrygga att sova på under natten och den var helt suverän, man riktigt vaggades till sömns.

Till sist satt jag iallafall i kajaken men kroppen ville fortfarande inte.
'Vad är det här? En kajak? Vet jag inte vad det är. Aldrig suttit i nån sån innan. Denna är för liten...'
Men sen efter en stund så släpper det och det börjar rulla på igen.

Jag gick via Björkö över till Brännö, och nu har jag stoppat på Stora Amundö vid Askimsviken.

Imorgon verkar bli medvind och det passar utmärkt. :-)
På kvällen sedan kommer Frida och stannar till söndag så då passar jag samtidigt på och tar lördagen som en vilodag. Ska bli underbart att få se min lilla tjockis! :-)