måndag 7 juli 2008

Dag 54

Plats: Trollön, Båtskärsnäs
Distans: 63km
Paddlad tid: 12:30h

På morgonen visade det sig tyvärr att cafét bara hade kakor och kaffe, så jag kunde inte fylla på mina förråd som nu bara bestod av kolhydrater i olika former. Dessutom hade jag fått reda på att vädret skulle bli sämre, motvind kommande dagar och hårdare vind inom två dagar. Det gällde att komma iväg fort.

Precis innan jag ska lämna hamnen får jag mat av Lars och Kajsa. Det räddade dagen för mig, tack så mycket!!

Förmiddagen regnade det mycket och ett ordentligt åskväder rörde sig någon mil framför mig. Vid Hastaskärsgrundet kom det hastigt mot mig så jag paddlade in i en hamn, och där träffade jag Sven och Britt-Louise som hade en sommarstuga på skäret. Under tiden som regnet faller bjuder de in mig på smörgåsar och kaffe, tack så mycket! Jag gillade verkligen kylen de använder sommartid, en välisolerad liten bod som de skottar in snö i på vintern, och sedan håller sig snön frusen nästan hela sommaren. Smidigt!

När vädret lugnat sig är det dags för mig att ge mig av igen.

De senaste dagarna har energin varit låg, kroppen är rätt trött nu. Jag går i land på en stenstrand och slår upp tältet rätt på stenarna. Liggunderlaget orkar jag inte lägga ut, jag bara lägger mig och somnar gott.
Hastaskärsgrundet